29.05.2019.

Kako smanjiti prekomjeran unos soli?

Iznenađujuće, ali točno. Čak 3⁄4 kuhinjske soli koju unosimo prehranom dolazi iz gotove ili polugotove hrane. Ostalu kuhinjsku sol dodajemo kuhanjem, dosoljavanjem za stolom, a najmanji dio nalazi se prirodno u hrani. Neka hrana ne sadrži sama po sebi puno kuhinjske soli, ali ako ju jedemo često i obilno, onda pridonosi ukupno prekomjernom svaodnevnom unosu.

 

Hrana koja obično sadrži puno kuhinjske soli – smanjite unos te hrane:

  • Slanina, šunka, pršut, suho meso, kobasice, salame, usoljena riba, sirevi, čips, slane kokice, masline, sojin umak

 

Hrana gdje pojedini pripravci sadrže puno kuhinjske soli – provjerite količinu soli:

  • Gotova jela, juhe iz vrećice, gotovi začini i dodaci jelima, kečap, sendviči, pizze, hamburgeri, žitarice za doručak, kolači i slastice, biskviti, kruh i pekarski proizvodi*
    * jedući kruh unosimo 1/5 dnevnog unosa soli (1 kg kruga sadrži oko 5-6 g kuhinjske soli).

 

Hrana koja sadrži malo soli – jedite što više tu hranu:

  • žitarice za doručak*, voće i povrće (sveže, sušeno, smrznuto), svježi kravlji sir, ementaler sir, mozzarela sir, jogurt, jaja, svježa riba, perad, svježe meso, sjemenke, domaći kruh ili kruh gdje znate da sadrži manje soli, domaće kobasice*, domaće juhe*, sjemenke, orahe.
    * bez dodatka soli ili sa smanjenom količinom soli

JOŠ IZ RUBRIKE:


Kako pravilno mjeriti krvni tlak?

Pročitajte savjete i preporuke za pravilno mjerenje krvnog tlaka!

Povišeni krvni tlak (hipertenzija)

Povišeni visoki krvni tlak ili hipertenzija često nema simptoma. Mnogi ljudi imaju povišeni krvni tlak, a da to ne znaju. Kako se liječiti?

Svjetski dan hipertenzije - ulovite tihog ubojicu!

Svjetski dan hipertenzije - znate li imate li povišen krvni tlak?